עכשיו בזולו: משלוח חינם בקנייה מעל 150 ש"ח

כך תשמרו על חיית המחמד שלכם בעונת הקיץ

 כך תשמרו על חיית המחמד שלכם בעונת הקיץ

הנה שוב הקיץ הגיע - זמן לים, לריצות, טיולים בטבע והרבה מאד ארטיקים.
ומה עושים עם חיית המשפחה? קבלו את המידע והטיפים החשובים ביותר
כדי שחיית המחמד תוכל לבלות את הקיץ בשלום, ואפילו בכיף.

קודם כל, הבסיס:
בשונה לנו, כלבים וחתולים אינם מזיעים דרך העור אלא משתמשים בטכניקות קירור שונות. אצל כלבים פעולת הקירור נקראת "הלחתה" - הוצאת הלשון מחוץ לפה ופעולת נשימות-נשיפות מהירה. אצל חתולים הזיעה עוברת דרך כפות הרגליים, ומכיוון שכפות רגליהם קטנות ואינן יכולות לקרר את כל הגוף הם פיתחו טכניקות שונות לקירור, ביניהם ליקוק מאסיבי של הגוף וצינונו. קחו זאת בחשבון כשמניחים למשל רסן או מחסום אילוף על הכלב, שימו לב שהמחסום אינו מונע מהכלב "להזיע" ולהוציא את חום הגוף. בכלבים וחתולים יש לשים לב שהרצפה לא חמה מידי ושיש מקור מים וצל זמינים במרחק קצר ככל האפשר. אם חיית המשפחה נוטה להפוך את קערת המים יש להניח לו מספר קערות במקומות שונים במקביל.

1. מכות חום והתייבשות
שני המקרים הנפוצים (והמסוכנים) לחיית המשפחה במהלך הקיץ הינם מכת חום, העלולה להיגרם באי-היכולת של חיית המשפחה לווסת את חום גופה, והתייבשות הנגרמת כשנוצר חוסר (מאזן שלילי) של נוזלים בגוף. בין סימני הזיהוי: נשימות ודופק מהירים, חום גוף גבוה, חניכיים חיוורות, חולשה, הקאות-שלשולים ודיכאון. במידה ומופיעים שניים או יותר מהסימנים ו/או חיית המשפחה שהתה זמן רב במקום חשוף לשמש, יש לגשת מיד לוטרינר. הזמן משחק פה תפקיד קריטי והכלב או החתול זקוקים לאיזון מהיר של חום הגוף ומתן נוזלים ומלחים דרך הוריד. דברים פשוטים כמו להימנע מלהניח קערת מים מנירוסטה בחוץ (שכן נירוסטה מתחממת ואיתה המים) או בדיקת חום הרצפה לפני ההליכה + טיולים בשעות הבוקר / ערב יכולים לעזור המון ולמנוע את האסון. וכמובן שבשום פנים ואופן אין להשאיר את חיית המשפחה לבד בתוך אוטו!

2. מים, מזון וצעצועים
חיית המשפחה היא סרבנית מים ידועה? נסו להוסיף מעט נוזלים ממזון רטוב
או החליפו קערה (מנירוסטה לפלסטיק ולהיפך) או אפילו את המיקום. ניתן גם לרכוש 
מזרקות ומפלים אשר ירעננו את המים ויעניקו מים טריים וגם עניין לחיית המשפחה. רוצים טריק מהיר לקרר את הכלב / חתול שלכם? הכינו לו ארטיק! הקפיאו בתוך מגש קוביות קרח או בתוך צעצוע סיליקון מים ומזון רטוב / חטיפים / מזון יבש / מעט תפוחים או גזרים ותנו לו להתעסק, להתקרר וליהנות. יש לוודא שצעצוע הסיליקון מתאים להקפאה (כמו סדרת הצעצועים של KONG) בנוסף, ניתן לרכוש גם צעצועים שצפים במים ומועילים מאד לים.

3. פרעושים וקרציות
מה כבר לא נאמר עליהן? מכיוון שזהו נושא רחב המתאים למאמר משל עצמו, נציין בקצרה את כל מה שמומלץ לעשות ברגע שמגלים על חיית המשפחה את המטרד הקטן: יש להסיר את הפרעושים באמצעות חומר הדברה מתאים החל מטיפות, קולרים, כדורים או תרסיס, למותג FRONTLINE  יש מוצרי הדברה יעילים לשם כך. מכיוון שמדובר בחומרי הדברה לכל דבר, כל כלב או חתול יכול להיות רגיש במידה כזו או אחרת לכן מומלץ להתייעץ קודם עם הוטרינר או התזונאי בחנות החיות. ניתן לקלח עם שמפו המכיל מיוחד עם חומר פעיל נגד טפילים, הוא אמנם אינו מהווה תחליף לטיפול "רציני" אך עוזר כטיפול ראשוני. יש לכבס בהרתחה את מיטת בעל החיים ושמיכותיו או לרסס אותן בחומר נגד טפילים ולהשאיר להתייבש בשמש החמה. בנוסף, רצוי לנקות את רצפת הבית ולשאוב באמצעות שואב אבק את השטיחים, המיטות והספות. במידה ואף דבר מזה אינו עוזר יש להתייעץ עם מדביר ולשקול הדברה ירוקה אשר לא תסכן את חיית המחמד בטווח הארוך.

4. מקלחות ועוד
מומלץ לקלח את כלבכם פעם בחודש-חודשיים במהלך הקיץ ולאחר טיולים בנחלים ובים, זכרו שעור הכלב או החתול רגיש יותר משלנו ויש להשתמש בחומרים אשר נועדו לחיות מחמד, שמפו טוב וטבעי יעשה את העבודה. לגבי תספורת - כמו שלנו אין סוג שיער אחיד, כך גם סוג הפרווה של חיית המשפחה שלך - האם יש בה גזע שרגיל לחיות באזורים קרירים ולכן הפרווה הינה סבוכה וחמה יותר? האם חיית המשפחה הולכת לבלות את רוב הקיץ בחוץ או בתוך הבית? האם הכלב נמצא במצב רפואי אשר מאפשר לו לעבור תספורת? שכן חשיפת עור רגיש לשמש עלולה ליצור נזק ודווקא הפרווה היא זו שתמנע זאת. כל אלו שיקולים שרצוי לקחת לספר שלכם ואף להתייעץ עם מספר ספרים שונים, רק כדי להיות בטוחים.

5. טיולים בארץ ובחו"ל
כשנוסעים לטייל בארץ צריך קודם כל לברר האם ניתן להכניס כלבים (או חתולים, לא שופטים...) למתחמי הבילוי והתחבורה בה תבקרו. הכלב מקיא או מפחד בנסיעות? התייעצו עם הוטרינר בנוגע לכדורים למניעה אך כמובן שאם נראה לכם שהכלב יסבול קשה בנסיעות אולי כדאי לשקול להשאיר אותו בבית עם הצעצועים. חובה שיהיה עליו תג שם ולא רק שבב, שכן לרוב אין וטרינרים מצויידים בסורקי שבבים בנחלים ומעיינות… במידה ואתם נוסעים למקום הומה אדם, קחו עמכם רסן. אפילו אם הכלב אינו מסוכן חשוב לקחת ולהימנע מסטרס מיותר (של הכלב או של הסובבים אתכם) וכמובן שיעזור במידה ואתם צריכים לעלות על תחבורה ציבורית או כניסה למתחם ציבורי וכן הלאה...


וכשמדובר על טיול לחו"ל? שם הדברים קצת מסתבכים - במידה ואתם לוקחים את חיית המשפחה אתכם, יש לברר את ההגבלות במדינה אליה אתם רוצים לנסוע ובמקביל לבדוק את הדרישות להוצאת בעל חיים מהארץ. רוב המידע תוכלו לקבל באתר ובמוקד של שדות התעופה מהם תצאו או תיכנסו. חשוב להתייעץ עם הוטרינר לפחות חודשיים מראש  לגבי התהליך והאישורים, שכן תוצאות לבדיקות כאלו ואחרות עלולות לקחת זמן מה. או במילים אחרות - זהו תהליך לא פשוט ואין פה "זבנג וגמרנו", מה גם שטיסה עבור בעל חיים (שאינו יכול להצטופף לו בתיק נשיאה) יכולה להיות מסובכת ואף מלחיצה. אופציה אחרת היא להשאיר את הכלב בפנסיון כלבים ברחבי הארץ, שמצד אחד יכול להיות מאד לא זול אבל הכלב שלכם יהנה ממטפלים מנוסים, מגוון פעילות ומנוחה לאורך כל שעות היום וכמובן אינטראקציה עם כלבים אחרים. במידה וכלבכם אינו אוהב להיות עם כלבים אחרים או שאינו מאולף יש לקחת בחשבון שפנסיון אינו יכול להתאים, בדקו המלצות וקפצו לבקר את המקום לפני שתניחו שם את הכלבלב. וכמובן שאפשר גם להשתמש ב"דוגיסיטר" / "קאטסיטר" או קרוב משפחה שיתנחל לכם בדירה וידאג לו. אלו הן האופציות הטובות ביותר שכן הן משאירות את חיית המשפחה בסביבה המוכרת לה, אך אינה מתאימה לכלב או לחתול אשר סובלים מחרדות נטישה או דיכאון העלולות להעביר שעות רבות לבד בבית. הטריק פה הוא לתכנן את הדברים במרווח זמן כמה שיותר רחוק ממועד החופשה, ככה תוכלו לטוס בראש שקט.


רוצים להעסיק את חיית המשפחה כבר עכשיו?

לצפייה במגוון הצעצועים לכלבים
לצפייה במגוון הצעצועים לחתולים