עכשיו בזולו: משלוח חינם בקנייה מעל 150 ש"ח

עד כן ידע! כל הטיפים לפורים בטוח וכיפי לחיות מחמד

עד כן ידע! כל הטיפים לפורים בטוח וכיפי לחיות מחמד

זולו חוגגת עד כן ידע: כל הטיפים לפורים בטוח וכיפי לחיות מחמד

חג פורים הוא חג גדול לילדים - וגם למבוגרים שאוהבים לחגוג, להתחפש ולהשתטות, ולא רק לבני אדם -  הידידים הכלביים או החתוליים שלכם יכולים לעתים קרובות להצטרף אליכם לשמחה! הם אולי יפספסו את המשמעות המתוחכמת של תחפושת "משחקי הכס" או "בית הנייר" שבחרתם, אבל עדיין ייהנו מהשהות המשותפת בבית או בחוץ ומתשומת הלב המוגברת מהסביבה (כי מי יכול להישאר אדיש מול כלב מחופש?).

יחד עם זאת, גם בפורים חשוב לזכור שלא כל מה שנעים לנו נעים לחיית המשפחה שלנו. הנה כמה טיפים שכדאי לקחת בחשבון כדי שהחג יעבור בכיף לכל הצדדים.    

קודם כל, תחפושות

תחפושות לבעלי חיים הן דרך פופולרית לשלב אותם בחגיגה. קיימת כיום בעולם תעשייה מכובדת של תחפושות לכלבים וכמעט לכל תחפושת פופולרית יש גרסה כלבית/ חתולית.

אם החלטתם לחפש את חיית המשפחה שלכם, שימו לב שאתם בוחרים בתחפושת או אביזר העשוי מבד נוח שמתאים לו במידות (לא הדוק מדי ולוחץ אבל גם לא כזה שגרר על הקרקע). בדקו שאין חוטי ברזל ובד משתלשלים, שיכולים להיתפס בחפצים אחרים תוך כדי הליכה ואף צעצוע כרסום מסוכן עבורון. כמו כן, חשוב לוודא שיש בתחפושת פתח מתאים ליציאת צרכים ושחיית המשפחה יכולה לזוז בנוחות ולנבוח או ליילל.

ועד כמה שזה יכול לאכזב, צריך להבין שלא כל בעלי החיים נהנים להתחפש. אז אפילו אם השקעתם ויצאתם לקנות/ הזמנתם מראש באינטרנט/ תפרתם לבד תחפושת מהממת, שעונה על כל הדרישות... אם אתם שמים לב שהכלב או החתול שלכם נכנס ללחץ כשאתם מודדים לו את התלבושת החדשה, ושהוא לא מצליח להירגע ולחזור לשגרה גם אחרי כמה דקות - אל תכריחו אותו להישאר בה. אחרי הכול, גם הוא כאן כדי ליהנות. 

טיפ - אם הוא לא אהב את הסוודר או החולצה ששמתם לו בחורף, הוא כנראה גם לא יאהב את התחפושת...

זמן לחגוג? קודם לחשוב על חיית המשפחה

חשבתם לקחת את הכלב לעדלאידע, או למסיבת רחוב המונית? נסו לדמיין מראש את התרחישים האפשריים ולהתכונן אליהם מראש. האם הכלב שלכם נלחץ כשהוא מוקף באנשים? האם הוא תוקף (או נרתע בבהלה) כשהוא נתקל בכלבים אחרים? סביבה של מסיבה או מצעד הם מאתגרים בהרבה מאשר טיול שגרתי, ולא לכל כלב הם יתאימו.אגב, כנ"ל לגבי לחתולים ורעשנים. אולי זה יכול להביא קצת לייקים, אבל עלול לגרום לטראומה וכעס לזמן ארוך מצד החתול שלכם.

אם בכל זאת החלטתם לצאת יחד עם כלבכם (או החתול, לא שופטים), שימו לב שאתם לוקחים איתכם רצועה טובה. מעבר לדרישות החוק, כלב שנבהל עלול לברוח ולהעלם בהמון או לרוץ לכיוון הכביש. שימוש בקפצונים, פיקות ונפצים אולי נחשב פחות לגיטימי בשנים האחרונות, אבל אף אחד לא מבטיח לכם שילד זר לא יפוצץ משהו ליד הכלב שלכם ויקפיץ אותו בבת אחת. במידה וכלבכם נחשב או מעורב בגזע המוגדר כ"כלב מסוכן" חובה לשים מחסום פה. ניתן למצוא מגוון מחסומי פה מפלסטיק ברזל ובד בכל אחד מסניפי הרשת

אה, וקחו איתכם שקיות לאיסוף צרכים. השאריות ברחוב אולי לא ממש מסוכנות לכלב שלכם, אבל הן יכולות להיות מאוד לא נעימות לרגליים של הצועדים הבאים אחריכם, ולהזיק לא מעט לכיס שלכם, אם במקרה יגיע פקח (בתפקיד או מחופש).  

ואת האוזניים תשמרו לאורחים

לכאורה, זה משהו שבכלל לא צריך לדבר עליו. כמעט כל חובב כלבים יודע לספר ש"שוקולד זה רעיל לכלבים"... ובכל זאת, השילוב של חג הפורים, המסיבות והשמחה הרבה לפעמים גם מטשטשת גבולות, יחד עם הזמינות הגבוהה יותר של דברי מתיקה ברחבי הבית ומבטו המתחנן של חיית המשפחה (במיוחד אם הוא הסכים ללבוש את התחפושת) עלולים להגביר את הסכנה שבחשיפה שלו למזון לא מתאים.

נזכיר שוב: כלבים וחתולים מומלץ להאכיל במזון ייעודי, מותאם לזן, לגיל ומשקל. אסור באיסור מוחלט לתת לכלב (או לחתול) שוקולד, פרג או אלכוהול. גם לא "טעימה קטנה". כל מאכלי החג האהובים האלה עלולים להיות קטלניים. אם הכלב שלכם אכל בטעות ממשלוח המנות או שתה מכוס היין שלכם - התייעצו מיד עם וטרינר.

רוצים מאוד לפנק במשהו טעים? במקום אוכל של בני אדם, לכו על "משלוח מנות" מתון של חטיפים לכלבים, או תנו לו עצם לעיסה שתעסיק אותו לזמן ארוך יותר. (אגב - להכין משלוח מנות לחיית המשפחה זה הדבר הכי מגניב בעולם. נקודה)

לסיכום - בהערכות המתאימה מראש, ומתוך רגישות לצרכים ולרצונות של חיית המשפחה שלכם, אפשר גם לחגוג את פורים יחד בהנאה וגם לחזור בשלום הביתה, כל אחד למיטה או לכרית הרביצה שלו... אם יש לכם שאלות ספציפיות או אם אתם חוששים מהשפעה בריאותית של פורים על הכלב/החתול שלכם - פנו לווטרינר להתייעצות.

והכי חשוב - חג שמח!!!