עכשיו בזולו: משלוח חינם בקנייה מעל 150 ש"ח

אז איך יודעים כמה אוכל לתת לכלב? – תשובות מקצועיות לשאלות נפוצות

אז איך יודעים כמה אוכל לתת לכלב? – תשובות מקצועיות לשאלות נפוצות

תזונת כלבים - תשובות מקצועיות לשאלות נפוצות

מתלבטים כמה אוכל לתת לכלב? שוקלים האכלה חופשית? לא בטוחים אם גורים זקוקים לתוספי מזון ומה צריך לעשות כשהכלב עולה במשקל? כל התשובות לכל השאלות במאמר שלפניכם

הקפדה על תזונה נכונה ושמירה על כללי האכלה חכמים יתרמו רבות לא רק לשמירה על הבריאות של הכלב שלכם אלא גם לשיפור ההתנהגות שלו. לעומת זאת, בחירה במוצרים לא איכותיים, מתן תוספים שלא לצורך, האכלת יתר ושאר מרעין בישין עלולים לגרום לנזקים קצרי וארוכי טווח ולעלות לכם ולכלבם ביוקר. במאמר שלפניכם ריכזנו תשובות של מומחים לשאלות נפוצות של בעלי כלבים. אם לא מצאתם כאן את המידע שחיפשתם, מומלץ מאוד שתפנו את השאלה לווטרינר שלכם בהקדם.

הכלב בררן? זה הזמן לברר על אוכל לכלבים – לקטלוג המזון המלא של זולו >>

אז כמה אוכל לתת לכלב?

מדובר בשאלה שחוזרת על עצמה לא מעט ומתורגמת, בפועל, לרשימה ארוכה של שאלות משנה ולכן אין תשובה חד משמעית, כמו שאצלנו כל אחד אוכל בקצב וכמות ש(לרוב) מתאימה לו. אבל בקצרה נציין שתזונה נכונה לכלב צריכה להתחשב בגילו, משקלו, מבנה גופו, סוג הגזע ומצבו הרפואי של החבר על ארבע. הקפדה על קנייה של מותגים מחנויות המתמחות במזון חוסכת לא מעט כאבי ראש והתלבטויות. על אריזות מזון הכלבים של המותגים הגדולים רשומות הוראות מפורשות לגבי הכמויות המתאימות לכל סוג, ויש יצרנים שמספקים כוסות מדידה אשר מקלות על קביעת הכמות הנדרשת.

האם כדאי להשאיר אוכל לכלבים בקערה באופן קבוע?

בעלי כלבים רבים נוהגים למלא את הקערה באופן מתמיד ודואגים שלא תישאר ריקה ולו לרגע אחד. מדובר בטעות שבדומה לרבות מסוגה, נעשית בתום לב ומתוך כוונה טובה. למרבה הצער התנהגות פסולה זו מובילה לתוצאת שליליות ביותר. כך למשל כלבים שמואכלים באופן חופשי לרוב מאבדים עניין במזון. במצב זה בעל הכלב לרוב ינסה לפתות את הכלב לאכול תוך שימוש במזון של בני אדם, שלאו דווקא מותאם לצרכים של הכלב. מה שיוצר את אפקט "הביצה והתרנגולת" הגורם לכלב לסרב לכל סוג מזון לכלבים בתקווה ל"רחמנותכם" לעוד צ'ופר מהמטבח...

כמו כן אם המזון זמין בכל עת, יהיה הרבה יותר קשה להשתמש בו במסגרת של תהליך אילוף ואם לא די בכך, הרי שהאכלה חופשית מעמידה את הכלב בסיכון מוגבר לעודף משקל והשמנת יתר. לאור כל זה יש לתת עדיפות להאכלה בשעות קבועות, התורמת רבות לאיכות חיי הכלב: האכלה בשעות קבועות תסייע לכלב בין היתר לפתח תיאבון בריא וכן תייצב את הרגלי עשיית הצרכים שלו. לעומת זאת מים נקיים לשתייה יש לספק לכלב באופן חופשי ללא הגבלה.

היכן כדאי למקם את קערת האוכל של הכלב?

אם יש לכם יותר מכלב אחד, הקפידו למקם את קערות המזון שלהם במקומות מרוחקים. זאת כיוון שהכלב הדומיננטי יותר עשוי לסיים את המזון שלו במהירות ולהמשיך לאכול מהקערה של הכלב או הכלבים האחרים. בסופו של דבר הכלב הדומיננטי עשוי לסבול מהשמנת יתר ובין הכלבים עשויה אף להתפתח עוינות.

כמו כן מומלץ באופן כללי שלא למקם את הקערה במטבח. מיקום הקערה במטבח עשוי ליצור את הרושם שהמטבח הוא חלל ראוי לשיטוטים תכופים ובנוסף הכלב עשוי להתחיל לחטט בארונות, במגירות ובשקיות בחיפוש אחרי אוכל לכלבים. לכן יש לנתק את הקשר בין המזון של הכלב לחדר המטבח על ידי מיקום הקערה (ומיכל המזון) בחדר אחר.  

במצב אידיאלי הקערה תמוקם באזור שקט וניטרלי יחסית, המרוחק מילדים ומפעילויות שונות שעשויות להסיח את דעת הכלב ולהפריע לו בארוחה: על בעל הכלב לכבד את "קדושת" הארוחה ולאפשר לכלב לאכול בנחת, ברוגע, בביטחון וללא הפרעות מיותרות.

מאילו מזונות עדיף להימנע?

אמנם אוכל לכלבים, במיוחד מגזעים גדולים יכול להוות הוצאה כלכלית אך בכל זאת חשוב להימנע מרכישה של מוצרים "זולים" המגיעים מיצרנים שאינם מוכרים. אם לדוגמה אין על האריזה כיתוב מותאם בעברית או שאין דרכי התקשרות עם יצרן המזון, טוב תעשו אם תבחרו במזון אחר. במקרה של גורים, כל עוד הכלב מקבל מזון מאוזן ומלא לגורים, הרי שאין צורך לספק תוספות מזון כמו כדורי סידן לגורים לצורך העניין.

אם אתם נוהגים לתת לכלבכם מזון ביתי, הקפידו להימנע ממתן עצמות דגים ועוף, הקפידו לבשל באופן יסודי ביצים, דגים ובשר והימנעו בכל מחיר ממתן חטיפים ובדגש על שוקולד למשל, שמהווה עבורו לא פחות מסכנת חיים. בנוסף מומלץ שלא לספק לכלב מנות ומוצרים המכילים חלב, שום, כרישה, עירית ובצל.  

התעדכנת כבר במבצעים החדשים שלנו? קליק אחד ואתם שם >>

כיצד למנוע נשיכות ותוקפנות בזמן הארוחה?

ציינו כי חשוב לאפשר לכלב לאכול ללא הפרעות. יחד עם זאת, חשוב גם למנוע מצב שבו מגע עם קערת המזון בזמן הארוחה יוביל לתוקפנות מצד הכלב. כדי לעשות זאת ניתן לנסות שיטה ותיקה שלרוב עובדת: יש לגשת לקערת המזון בזמן שהיא ריקה, להרים אותה מול עיני הכלב, להניח בה חטיף ולהחזיר אותה למקומה באיטיות. לאחר שהכלב יאכל את החטיף יש להרים את הקערה פעם נוספת, להניח בה חטיף נוסף ולהחזיר אותה למקומה. לאחר שהכלב יתרגל לעובדה שהבעלים שלו נוגע בקערת המזון כשהיא ריקה, ניתן לעבור לשלב הבא.

בשלב הבא יש לגשת לכלב בזמן הארוחה עם החטיף. לאחר שהכלב יבחין בו, יש להרים את הקערה, להניח בה את הנקניק ולהחזיר אותה למקומה. גם על פעולה זו יש לחזור מספר פעמים במהלך הארוחה, כשבסופו של דבר ייווצר מצב שבו הכלב לא יגלה כל תוקפנות אם תתקרבו לקערה בזמן הארוחה. במידה והתוקפנות נמשכת יש להתייעץ עם מאלף או מומחה התנהגות!

כיצד ניתן להתמודד עם כלב שעולה במשקל?

השמנת יתר היא בעיה בריאותית שעשויה לגרום לנזקים חמורים אך לא תמיד ניתן להבחין בה ממבט ראשון, שכן במקרים רבים תהליך ההשמנה מתרחש באיטיות רבה. לכן מומלץ לשקול את הכלב אחת לחודש באופן קבוע ולתעד את המשקל לאחר כל שקילה. במקרה שמזהים עלייה הדרגתית במשקל, יש לדווח על כך לווטרינר ולהתניע תכנית לירידה במשקל. שימו לב - ההמלצה היא שלא לנסות להפחית ממשקל הכלב באופן עצמאי אלא רק תחת סיוע, הנחייה ופיקוח של ווטרינר.  

כמה פעמים ביום מומלץ להאכיל את הכלב?

התזונה צריכה להיות מותאמת למצב הרפואי, לגזע, למבנה הגוף, למשקל ולגיל של הכלב. מבחינת תדירות, גורים זקוקים לרוב לארבע ארוחות ביום החל משלב המעבר למוצקים (גיל חמישה שבועות) והחל מגיל 12 שבועות ניתן בהחלט לצמצם את התדירות לשלוש פעמים ביום. החל מגיל שנה ניתן להסתפק בשתי ארוחות בלבד.

* מידע זה מוגש כאן לצורך הרחבת הידע הכללי בלבד ואינו מיועד להחליף התייעצות אישית עם וטרינר בכל בעיה רפואית או בנושא התזונה של כלבכם *