עכשיו בזולו: משלוח חינם בקנייה מעל 150 ש"ח

5 הטעויות הכי נפוצות בגידול חתולים

5 הטעויות הכי נפוצות בגידול חתולים

למרבה הצער, חתולים לא מגיעים עם הוראות גידול, וטיפול שגוי בחתול עשוי לגרום לו ולעצמכם סבל מיותר. אז מה הן הטעויות החמורות ביותר שעשויות לעלות לכם ביוקר?

על פניו חתולי הבית לא דורשים יותר מדי: אין שום צורך להוציא אותם מהדירה, רבים מהם יסתדרו מצוין גם אם לא תלטפו אותם כל שעה עגולה ובאופן כללי מדובר ביצורים שצריכים מעט ונותנים הרבה. אבל כשבוחנים את הדברים יותר לעומק, מגלים שבכל הקשור לגידול חתולים, רב הנסתר על הגלוי. קיבצנו עבורכם שש טעויות שכיחות שאפילו מגדלי חתולים ותיקים נוהגים לעשות.

דוחים את הביקור במרפאה וטרינרית

לחתולים יש יכולת מופלאה להחלים מפציעות ומחלות אבל זה בפירוש לא אומר שהם לא יכולים ללקות במפתיע במחלה קשה ולהגיע למצב מסכן חיים במהירות. למעשה די בהצטברות של תולעי מעיים כדי לגרום לחתול היקר שלכם לרדת במשקל ולהגיע, חלילה, לסף מוות. למרבה הצער בעלי חתולים רבים מזניחים את בריאות החתול שלהם, מתרצים את הירידה במשקל במגוון תירוצים ולא מקפידים על שגרת החיסונים ועל ביקור דו שנתי (לכל הפחות) אצל הווטרינר. כמו כן רבים מאמינים, שלא בצדק, שחתולי בית לא יכולים להידבק בפרעושים, חבל שהפרעושים לא שמעו על זה...

אז שימו לב לכל שינוי בהרגלים ובהתנהגות של חתולכם - לתנודות במשקל, לשריטות, לדימומים וכיו"ב, והתייעצו עם ווטרינר. וכמו שאמרו חכמינו: "better be safe than sorry".

רוכשים מזון לחתולים באיכות ירודה

חתולים צורכים מעט אוכל יחסית, ולמרות זאת, בין כל ההוצאות על חיית המחמד, יש מי שבוחרים לחסוך דווקא כשזה מגיע לקניית מזון לחתולים. מדובר, כמובן, בטעות. כל חיסכון באיכות המזון או במזון המותאם לצורכי החתול עתיד להתגלם, לא עלינו, בטיפולים רפואיים. החתולים הינם קרניבורים, וזקוקים לחלבון מן החי. לכן, בקניית אוכל לחתולים יש להעדיף מזון עשיר בחלבון על פני אוכל מלא בדגנים, שמספקים תחושת שובע על חשבון ערכים תזונתיים חשובים.

רוב הסיכויים שלאחר המעבר למזון איכותי יותר, תשימו לב שהחתול שלכם אוכל כמויות קטנות יותר. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שכשמדובר באוכל איכותי, כופתיות המזון מכילות אחוז גבוה של בשר וחלבון ולכן החתול זקוק לפחות אוכל כדי להשיג את המרכיבים התזונתיים הנחוצים לו.

משלימים עם בעיות התנהגות

חתול שנמצא במצוקה רגשית עשוי להפוך את החיים ללא פשוטים בלשון המעטה. כך למשל אתם עשויים למצוא שלוליות של שתן (במקרה הטוב) במקומות לא שגרתיים, החתול עשוי לגלות כלפיכם תוקפנות ושינת היופי שלכם עשויה להיעלם כלא הייתה. ישנם בעלי חתולים שמשלימים עם ההתנהגות הבעייתית בעוד שאחרים מחליטים להיפרד מהחתול ולהשאירו במקלט או ברחוב.

חשוב להבין שחתול "ממורמר" מנסה להגיד לכם משהו ותפקידכם הוא להבין מה הוא מנסה לשדר בעזרת ההתנהגות שלו. על אחת כמה וכמה כשמדובר בבעיות התנהגות בעקבות שינויים דרסטיים שהתרחשו בסביבתו כמו מעבר דירה או כניסתו של בן משפחה חדש. לכן, במקום לכעוס, להתייאש ולוותר, טוב תעשו אם תקחו אחריות ותרדו לפשר הבעיה. למי שלא מעוניינים להשקיע במאלף או מומחה להתנהגות בעלי חיים, נמליץ להתחיל את המחקר בגוגל / יוטיוב ולהיעזר בבעלי מקצוע, למשל בערוץ היוטיוב המושקע של ג'קסון גלקסי, מהתכנית "My Cat From Hell".    

לא מאפשרים לחתול להיות חתול

כולנו היינו רוצים לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, או במילים אחרות ליהנות מהחמימות הפרוותית ומהגירגורים הנעימים מבלי להתמודד עם השריטות, הקפיצות על השיש ושאר ירקות. אז נכון, לחתולים יש הרגלים שלא תמיד מיטיבים עם הריהוט. אבל במקום להאשים את החתול, תהיו הורים טובים והתאימוצאת עצמכם וביתכם לילדון.

בסניפי זולו תמצאו מגוון אדיר של מוצרים כמו עמודי גירוד או צעצועים ייעודיים לחתולים, שמצד אחד יאפשרו לחתולים להתנהג בטבעיות ומצד שני ישמרו על הרהיטים שלכם במצב תקין. ובהקשר זה הרשו לנו לציין שאסור בתכלית האיסור לבצע עקירת ציפורניים לחתול שלכם. עקירה עלולה להוביל לחוסר איזון במשקל הגוף, לכאבי גב, לתוקפנות, תסכול ועוד. למעשה נכון להיום הפעולה האכזרית אינה חוקית בעשרות מדינות וביניהן אנגליה, ספרד, יפן וגרמניה וסביר להניח שלא תמצאו בקלות וטרינר אשר יסכים לכך.

מטפחים צמחים רעילים

כולנו יודעים שדי בחפיסת שוקולד אחת כדי לפגוע קשות בכלב ואף לגרום למוות. אך האם ידעתם שישנם אינספור צמחים שיכולים להרעיל חתולים? לפיכך בהזדמנות הראשונה בקשו מהווטרינר שלכם את רשימת הצמחים שכדאי להרחיק מחתולים. רק כדי לסבר את האוזן נציין שלמשל הרדוף, רקפת ונרקיס, יכולים בקלות להרעיל את החבר הפרוותי והמתוק שלכם ורצוי להימנע מלגדלם במרפסת.

ולסיכום, כשמדובר בגידול חתול, ידע הוא כח! לכן אם יש לכם ספק בנוגע לנושא מסוים, או אם יש לכם תחושת בטן שמשהו לאחרונה לא כתמול שלשום עם החתול שלכם או אם נתקלתם במידע סותר ואתם לא בטוחים מה היא הדרך הנכונה, פנו לווטרינר שלכם ללא דיחוי ובקשו לקבל תשובה מקצועית ואמינה. למדתם משהו חדש? שתפו אותנו!