עכשיו בזולו: משלוח חינם בקנייה מעל 120 ש"ח

אוכל לכלבים כשר לפסח - איך לבחור מזון ללא חמץ

אוכל לכלבים כשר לפסח - איך לבחור מזון ללא חמץ

אוכל לכלבים בפסח - 3 טיפים לבחירת מזון ללא חמץ

בעלי כלבים שומרי כשרות נתקלים בבעיה מיוחדת בפסח: איך לשמור על הבית נקי מחמץ וגם לדאוג לרווחת הכלב הרגיל לסוג מזון מסוים? או, בניסוח אחר, איך מקפידים על פסח כהלכתו וגם על צער בעלי חיים (במיוחד כשחיית המשפחה היא, ובכן, חלק מהמשפחה)?

בכל הנוגע לסוגיות ההלכתיות - מומלץ כמובן להתייעץ עם הרב. אנחנו כאן כדי להשלים את התמונה ולהתייחס דווקא לצד הבריאותי, כי למעבר למזון מיוחד בפסח יש השלכות, שלא תמיד נלקחות בחשבון. אז כדי שתקופת החג תעבור בקלות, ריכזנו עבורכם כאן 3 טיפים חשובים לתזונה כשרה לפסח לכלבים.

בדקו אם קיימת גרסה לפסח למזון הכלבים הרגיל

לא לכל מותג קיימת גרסה כשרה לפסח. אבל בשנים האחרונות אפשר למצוא יותר ויותר מזונות כשרים לחג לכלבים, ללא רכיבי דגנים (לרוב תחליפים מיוחדים ע"ב תירס או ביטול הדגנים כלל), שמיוצרים תחת השגחה מיוחדת. אם למזון הכלבים שהכלב שלכם צורך לאורך השנה קיימת גרסה לפסח - רצוי לרכוש אותה. בחלק מהמקרים מדובר באותו מתכון ממש, כשההבדל הוא רק בפס הייצור הנקי. גם כאשר נעשה שימוש בתחליפים, בהשוואה למתכון המזון המקורי, הטעם והריח של גרסת פסח אמורים להיות דומים יחסית, כך שיש פחות חשש שהכלב יסרב לאכול.

אם למזון הכלבים הרגיל שלכם לא קיימת גרסה שהוכשרה במיוחד לפסח, מומלץ להתייעץ עם צוות חנות החיות ולקבל המלצות שיתאימו באופן אישי לכלב שלכם. הם גם ישמחו לבדוק עבורכם את סוג הכשרות לפסח לכל מוצר שמעניין אתכם. - נכון לפסח הזה (אפריל תשע"ט) ניתן למצוא מזון שאושר ע"ב הרב של חברת "ביופט" הישראלית (קיימת מדבקת "נטול חמץ" על השקים!) ואישור של וטרינר חברת "פורינה" על מספר מזונות שאינם מכילים חמץ.

התחשבו ברגישויות

אם הכלב שלכם רגיש לרכיבים מסוימים, אל תשכחו להתייחס לכך גם בבחירת המזון לפסח. כדי לוודא שהחומרים הבעייתיים לא נמצאים במזון שבחרתם קראו את רשימת הרכיבים על התווית. אם מדובר בגרסה לפסח של מותג קיים - שימו לב שאתם מתייחסים לרשימה המעודכנת ולא לגרסה הרגילה (שיכולה להיות שונה מעט). בכל מקרה, אל תזלזלו בעניין. כלב שרגיש לתירס במשך השנה ימשיך להיות רגיש גם בפסח, ואתם ממש לא רוצים לבלות את החג במרפאה הוטרינרית הקרובה.... ישנן המון נוסחאות מזון ללא דגנים אשר מכילים בעיקר
בשרים ותפוחי אדמה / אפונה / דלעת וכד'. במידה ואתם רוכשים ממותג קבוע המכיל דגנים, חפשו את גרסת ה"סופר פרמיום" או ה"סנסיטיב" שלה. ישנם מספר מזונות לכלבים הרגישים לכלבים (ואינם רפואיים)

אל תעברו לאוכל של בני אדם

מפתה לוותר על חיפוש המזון המיוחד ולהחליט שבפסח פשוט ניתן לכלב מהאוכל שלנו. כשהמקרר מתפוצץ מקופסאות מזון שנשארו אחרי ליל הסדר, וכשהכלב שלנו במילא מביע עניין באוכל המבושל שהכנו יותר מאשר בגרגירים היבשים בקערה, למה בעצם לא נאפשר לו ליהנות?
יש שתי בעיות עם הגישה הזו. הבעיה הראשונה היא של חוסר - מה שצריך להיות באוכל של כלבים לא פעם פשוט לא קיים באוכל שלנו. מזון כלבים ייעודי מכיל הרכב מאוזן של חלבונים, ויטמינים ומינרלים שקשה להגיע אליו כשמאכילים כלבים בעיקר משאריות.
הבעיה השניה, והגדולה יותר, היא במה שיש באוכל שלנו וכלבים לא אמורים לאכול. בצל, שום, אבוקדו, אלכוהול, מזון מטוגן,תבלינים חריפים ועוד - רכיבים רבים שאנחנו מוסיפים לסיר בלי לחשוב פעמיים כשאנחנו מבשלים יכולים לסכן את החיים של הכלב שלנו.

בנוסף, למרות מה שלימדו אותנו בגן, עדיף להימנע מהאכלה בעצמות למיניהן. בעיקר עצמות דג ועצמות עוף, שנשברות בקלות לחתיכות חדות שאותן הכלב עלול לבלוע. מה שנראה כנשנוש תמים יכול להסתיים בחנק, קרעים במעיים או פציעות אחרות. זה לא שווה את זה.

רוצים לפנק את הכלב בפסח? החג הוא הזדמנות מצוינת לטיולים אביביים בחוץ, ובכלל ליותר זמן איכות משותף, ליטופים ותשומת לב. אם אתם מתעקשים על מתנה, אפשר לבחור צעצוע או חטיף ייעודי בתור אפיקומן (אגב, גם בחטיפים יש כאלו המכילים דגנים, שימו לב)

ולסיכום, התאמה של תזונת הכלב למגבלות הכשרות בפסח היא אפשרית, אבל חשוב לקחת בחשבון גם את הצרכים הבריאותיים של הכלב הספציפי שלכם. אם יש לכם התלבטויות בנושא, מומלץ להתייעץ עם הוטרינר שלכם. שיהיה פסח כשר, בריא ושמח לכל המשפחה. וכמובן - חג שמייח!

* המאמר מנוסח בלשון כלבלב, אך מיועד גם לחתלתולים