עכשיו בזולו: משלוח חינם בקנייה מעל 150 ש"ח

מזון לחתולים – מפריכים את המיתוסים או: כל האמת על תזונת חתולים

מזון לחתולים – מפריכים את המיתוסים או: כל האמת על תזונת חתולים

חתולים הם בעלי חיים בררניים במיוחד

נכון! חלקית - אמנם לחתולים יצא מוניטין של בעלי חיים בררניים אך האמת היא שבמקרים רבים אלו דווקא אנחנו שגורמים להם להפוך לכאלה. זאת מכיוון שככל שנגוון או "נפנק" כך הסיכוי שהחתול יפתח הרגלי אכילה בררניים. לפיכך ההמלצה היא לבחור בסוג אחד עיקרי של אוכל יבש לחתולים ולהימנע משינויים תכופים בתפריט. ייתכן שתידרש תקופת הסתגלות מסוימת העשויה לבוא לידי ביטוי באכילה מועטה מהרגיל ואפילו בסימנים של "ברוגז". בסופו של דבר החתול שלכם יאכל את הכמות הדרושה לו וישוב להנעים את זמנכם בליטופים וגרגורים.

חתולים יודעים בדיוק כמה לאכול, בהתאם לצרכים התזונתיים הריאליים שלהם.

לא נכון – אם כל חתול היה אוכל בהתאם לצרכים התזונתיים הריאליים שלו, אף חתול לא היה סובל מהשמנת יתר. למרבה הצער, חתולים רבים סובלים מתופעה מסוכנת זו על שלל תחלואות הנלוות שלה. לאור זאת עלינו להימנע מהגעה למצב של האכלת יתר ולהקפיד לספק מזון לחתול בהתאם לנתונים האישיים שלו, בדגש על הגזע, המצב הבריאותי, המשקל, הגיל וכיו"ב.

כך לדוגמה חתול במשקל 4-3 ק"ג צריך לאכול כ-100-80 גרם מזון יבש ליממה בממוצע (כמובן שבהתאם לטבלת האכלה המודפסת על אריזת המזון). ואם מדובר בחתול שמבלה חלק ניכר מזמנו מחוץ לבית, מומלץ לספק תוספת של מזון לחתולים כשמזג האוויר מתקרר. מומלץ להתייעץ עם הווטרינר / תזונאי שמטפל בחתול שלכם, המודע לצרכים התזונתיים הספציפיים שלו.


קליק כאן לקטלוג המלא של מזון לחתולים

חתולים מסוגלים לעכל אוכל של בני אדם בקלות וניתן לפנק אותם עם שיירי מזון מהארוחה המשפחתית.

לא נכון – לא זו בלבד שאין כל צורך לספק לחתול אוכל מהצלחת שלכם אלא שישנם לא מעט מזונות שעשויים להזיק לבריאות שלו. עצמות של עוף ודגים למשל, מאד עדינות ועשויות להישבר ולפצוע את הוושת ומערכת העיכול, שום ובצל עשויים לגרום להתפתחות אנמיה חמורה וביצים לא מבושלות ובשר נא עשויים להכיל טפילים וזיהומים מסוכנים. כמו כן חשוב לדעת שמתוקים רבים, ביניהם שוקולד (קקאו) מכיל חומרים שונים הרעילים לחתולים, שעשויים לגרום לתחלואה קשה ואף למוות. כל זה נכון גם לגבי קפה, תה וגלעינים של פירות מסוימים. מה שחשוב לזכור זה שאוכל של בני אדם אינו מזון לחתולים, בדיוק כפי שמזון לחתולים אינו מזון המתאים לבני אדם.

אם החתול מסרב לאכול, זה בגלל שהאוכל לא טעים לו ולכן צריך להחליף את סוג המזון.

לא בהכרח – ישנן סיבות אפשריות רבות לכך שהחתול שלכם מסרב לאכול את האוכל שהגשתם לו. אמנם במקרים מסוימים ייתכן בהחלט שהמזון לא ערב לחיכו, אך באותה מידה קיימת אפשרות שהחתול שלכם סובל מדלקת חניכיים שגורמת לו לכאבים בזמן הלעיסה. לכן בשלב הראשון ניתן בפירוש לנסות לספק לו סוג אחר של מזון. אך אם הוא עדיין מסרב לאכול, יש לקחת אותו ללא דיחוי לבדיקה וטרינרית. הנושא מצריך בדיקה וטרינרית בעיקר אם החתול מסרב לאכול אוכל יבש ורטוב לחתולים שכבר הורגל אליו.   

חתול בעודף משקל צריך לאכול פחות ולכן יש לספק לו פחות מזון.

לא נכון – למרות שניתן להשיג היום בקלות רבה מזון דיאטטי לחתולים, ברוב המוחלט של המקרים לא מדובר בפתרון המומלץ ביותר. חתולים נוטים להשמין בעיקר על רקע שעמום, המוביל לאכילת יתר והיעדר פעילות גופנית. לכן הדרך הטובה ביותר לגרום לחתול שלכם לרדת במשקל ולהגיע למשקל תקין היא לעודד אותו להוציא יותר אנרגיה במהלך היממה. באפשרותכם למשל לרכוש "קונג וובלר": צעצוע איכותי מבית KONG, המאפשר לחתול להפיג את השעמום ולפעול לפי האינסטינקטים הטבעיים שלו. בזמן הפעילות משתחררים מהצעצוע חטיפים קטנים המהווים תגמול משמח שמעודד את המשך הפעילות.

כמו כן ישנם חתולים הפונים למזון כאמצעי להפגת מתחים נפשיים, במיוחד עבור חתול שגדל ברחוב או במקלט עמוס חתולים. במקרה זה הפחתת כמויות המזון רק תגרום להעצמת הסטרס ולא תתרום מאום להפחתה במשקל. גם במקרה הזה, ההמלצה היא לפנות לווטרינר המטפל בחתול שלכם כדי לקבל מידע על דרכי ההתמודדות הנכונות והמתאימות ביותר לחתול שלכם באופן אישי. וכן, יש גם פסיכיאטר לחתולים במקרים קיצוניים.

מספיק למלא את קערת המים פעמיים עד שלוש פעמים ביום לכל היותר כדי למנוע עומס על הכליות.

לא נכון – בכל הקשור למועדי ההאכלה, הדעות חלוקות בין המומחים: יש הטוענים כי מומלץ לספק אוכל לחתול מספר פעמים ביום בשעות קבועות ולעומת זאת ישנם הדוגלים בהאכלה חופשית. יחד עם זאת בכל הקשור לאספקת המים, ישנו קונצנזוס בנוגע לכך שיש לספק לחתול מים ללא הגבלה לאורך כל שעות היממה. למעשה ישנם מומחים רבים הממליצים לפזר ברחבי הבית מספר קערות מים ליתר ביטחון. בנוסף על מנת לעודד את החתול שלכם לשתות יותר, ניתן לרכוש מזרקת מים לחתולים. זאת כיוון שישנם חתולים רבים המעדיפים לשתות ממקור של מים זורמים: אם החתול שלכם נוהג לשתות מהברז שבכיור, רוב הסיכויים שהוא גם יאהב מאוד את המזרקה שתרכשו עבורו.  

ובסופו של דבר, הכי חשוב! הקשיבו לחתול שלכם. ראו אילו מזונות מועדפים עליו וכמובן אל תתביישו לחפש יותר ולהתייעץ עם אנשי מקצוע בנושא, הם יוכלו לתת את האינדיקציה הכי טובה לחתול שלכם.

* מידע זה מוגש כאן לצורך הרחבת הידע הכללי בלבד ואינו מיועד להחליף התייעצות אישית עם וטרינר בכל בעיה רפואית או בנושא התזונה של חתולכם *