עכשיו בזולו: משלוח חינם בקנייה מעל 150 ש"ח

5 טיפים לשמירה על משקל אידיאלי לכלבים וחתולים

5 טיפים לשמירה על משקל אידיאלי לכלבים וחתולים

הכלב או החתול שלכם סובל מעודף משקל והווטרינר כבר עושה פרצופים? במקום להתבאס ולעשות מנוי לחתול שלכם במכון הכושר הקרוב (ספוילר – כמו רובנו, גם הוא לא ילך לשם), הנה מספר טיפים בסיסיים שכל אחד צריך לדעת לפני שמתחילים בדיאטה. ולא, לא צריך לרוץ ישר למזון רפואי.

1 . אוכל דיאטטי לא מספיק!

ובואו נתחיל בעניין הזה. המילים "לייט" או "דל שומן" קוסמות לנו מאוד. אבל, כמו אצלנו, מזון דיאטטי בלבד לא יגרום לחיית המחמד שלכם להשיל קילוגרמים עודפים, גם אם מדובר במזון רפואי – אין פה קסמים. הקפדה על המנות המצויינות על גבי שק המזון, פעילות גופנית סדירה וכמובן – הפסקת הפינוקים הקטנים של המזון שלנו מתחת לשולחן, כל אלו יבטיחו לחיית המחמד שלכם אורח חיים בריא ומבטים מחמיאים בגינת הכלבים.

2. שימו 3> למה שאתם שמים להם בצלחת

כמו אצלנו, תהליך צבירת ושריפת השומן אצל חיית המחמד מושפע ממגוון תהליכים ביולוגים, אך אחד העיקרים שבהם הוא סוג המזון בו אנו משתמשים. אנשי מקצוע ממליצים להאכיל את בעל החיים במזון עשיר בחלבון ובבשר אמתי ודל בדגנים ופחמימות. קחו בחשבון שהרבה מזונות דיאטטיים מכילים כמות גבוהה של סיבים תזונתיים, שעוזרים ליצור תחושת שובע מזויפת שאינה מומלצת לכלבים או חתולים הסובלים מבעיות במערכת העיכול. וכמובן – אל תתנו מזון אנושי המכיל כמות גבוהה של סוכר, תבלינים או שומן.

3. צמצמו את כמויות המזון שלהם, בהתחשבות.

לא מקפידים על הוראות היצרן ודואגים שהקערה תישאר מלאה? אז הגיע הזמן להתחיל לצמצם, בהדרגה כמובן. פשוט הורידו את כמות הקערה ב5% אחת לשבוע, עד לכמויות שהומלצו ע"י יצרני המזון או הווטרינר, ואל תסתכלו לחיית המחמד שלכם בעיניים כשאתם עושים זאת.

4. שלבו ספורט ובונדינג

עכשיו כשהקיץ נפרד מאתנו זה הזמן לבלות קצת בחוץ עם הכלב – הליכה מהירה, משחק פריזבי או אפילו צעצוע להחבאת חטיפים יכולים להפעיל את הגוף (והמוח) ולעודד חילוף חומרים מהיר יותר ושריפת שומן. עם חתולים מומלץ להשקיע חצי שעה עד שעה ביום במשחק משותף באמצעות חכה, כדור עם פעמון או כל צעצוע שהחתול אוהב ויהיה מוכן להתרוצץ סביבו, וסביבכם. זכרו שפעילויות אלו לא רק עוזרות לשמירה על אורח חיים נכון, אלא גם מקרבת אתכם אחד לשני - וזה לא פחות חשוב.

5. קחו את השומן של חיית המחמד שלכם בידיים

ובסופו של דבר, כמו כל דבר בחיים, הכול תלוי בדרך בה אתם מנהלים אורח החיים שלהם. הפכו את יעד ההורדה במשקל לפרויקט משפחתי – כולם עוזרים! הקפידו לייצר טבלת האכלה מסודרת בה יהיה כתוב סוג המזון, כמות והשעה בה ניתנה הארוחה. שתפו את הווטרינר ואת התזונאי בחנות החיות שלכם בתהליך והשתדלו לשקול את חיית המחמד שלכם לפחות פעם בחודש למעקב.

וכמובן, התייעצו עם איש מקצוע לפני כל שינוי תזונתי או ספורטיבי של חיית המחמד שלכם, זכרו שלכלב ולחתול שלכם קיימים הגבולות שלהם, ויכול להיות שהמפתח להרזיה טמון בכלל בעניין רפואי. אז מי בא להליכה??